We laten de zaal zo goed als achter ons, alleen RWA 1, 2 & 5 blijven nog in de zaal trainen doordat RWA 1 nog wedstrijden voor promotie heeft op zaterdag 9 april (uit om 13:30) en zaterdag 16 april (thuis om 12:00) tegen Kinderdijk. RWA 5 moet nog beslissingswedstrijden spelen om degradatie te voorkomen. De rest zal voornamelijk op de dinsdagen en donderdagen weer op het veld aan het trainen zijn, en aanstaande zaterdag 9 april zelfs de eerste oefenwedstrijden spelen.

De terugkeer naar het veld is wennen qua ondergrond en weeromstandigheden, maar we gaan ook weer terug naar ons eigen complex met onze eigen kantine (niets ten nadele van de opgeknapte kantine in de sporthal). Dit betekent ook weer meer vrijwilligers die nodig zijn. Het openen van het complex/de kantine, de barbezetting, onderhoud, etc.

Daarnaast hopen we natuurlijk op een aantal mooie zaterdagen met zonnig weer, spannende wedstrijden (die RWA dan wint natuurlijk). Afhankelijk van de tijden waar ikzelf moet coachen en/of zelf moet korfballen hoop ik weer veel spelers, leden, ouders, etc op het terrein te mogen begroeten.

Noteer alvast de data van de thuiswedstrijden van RWA 1 in de agenda

  • 23 april: 15:30 uur – RWA 1 – Juliana 1 (al hoorde ik dat deze misschien verschoven ging worden omdat beide ploegen tot 16 april in de zaal door moeten gaan)
  • 28 mei: 15:30 uur – RWA 1 – Vitesse 1
  • 11 juni: 15:30 uur – RWA 1 – Merwede 1

 

Commissie avond

Op woensdag 23 maart heeft de allereerste commissieavond plaatsgevonden in onze kantine. Voor aanvang is elke commissie uitgenodigd om deel te nemen aan deze borrelavond, waarbij de mogelijkheid werd geboden om met een drankje bij te praten met andere commissies en vooral te sparren over leuke bestaande of nieuwe samenwerkingen. Naast het borrelen werden er verschillende ‘speed date’ rondes van zeven minuten gehouden. Er waren drie verschillende tafels waar elke commissie een keer aan kon schuiven om te sparren over verschillende onderwerpen. Zo zal de eerste tafel tijdens alle commissieavonden worden bezet door Quincy Vermeulen, in staff functie namens het bestuur. Onderwerpen die bij deze tafel werden besproken tijdens de eerste commissieavond waren: “Wat kan het bestuur voor jouw commissie betekenen?” en “Met welke andere commissie zou jouw commissie willen samenwerken?”. In de komende tijd zal Quincy in de rol van staff functie proberen om te manoeuvreren tussen de commissies en het bestuur, zodat de lijntjes kort kunnen worden gehouden. Daarnaast zal hij verschillende commissies ondersteunen in komende projecten of een lijntje leggen met andere commissies/bestuursleden.

Naast de staff tafel zullen er tijdens de commissieavonden altijd nog twee tafels worden bezet. Deze worden opgevuld door commissies die passen bij het thema van de avond. Zo werd tijdens de laatste commissieavond tafel twee bezet door Esther van der Heijden, waarbij het onderwerp communicatie centraal stond, en tafel drie werd bezet door Ilse de Rooij die aansloot namens het vrijwilligersteam (die momenteel bezig zijn met het hervormen van het vrijwilligersbeleid). Naast dat Justin Snijder de tijd van de speed date rondes streng in de gaten probeerde te houden, is hij ook lid van het vrijwilligersteam (net als Esther van der Heijden en Robert Molenaar).

Aangezien het de eerste commissieavond was beschouwden we het als een pilot. Waanzinnig leuk om te zien dat bijna alle commissies vertegenwoordigd waren en dat de terugkoppeling ook erg positief was. Dus bij deze wordt de volgende commissieavond vast bevestigd. De terugkoppeling van de besproken punten is inmiddels met de commissies gedeeld en openstaande punten zullen op korte termijn in de juiste vergaderingen worden besproken en vervolgens teruggekoppeld.

Dank voor alle commissies die aanwezig waren en in het bijzonder aan Quincy, Ilse, Esther en Justin voor het invullen van deze avond/de tafels.

 

Kamp

Vorige week kwam er eindelijk weer positief nieuws vanuit de kampcommissie. De afgelopen 2 seizoenen kon het RWA kamp niet doorgaan door Corona, maar dit seizoen mag en kan het weer. Dat is fijn om te horen. Voor veel kinderen, zeker bij de E en F en wellicht zelfs een aantal D kinderen zal dit de eerste keer worden dat ze op kamp kunnen gaan. Uit ervaring kan ik zeggen dat dit vaak onvergetelijke herinneringen voor de kinderen zijn. Zelf ben ik als klein kind mee geweest tot en met de A, leiding geweest, hoofdleiding zelfs nog, en ook als bestuurslid een paar keer een dagje langs gegaan op het kamp om te kijken hoe het ging. Ik kan het dus zeker aanbevelen voor de kinderen om mee te gaan, wellicht dat de kinderen het spannend vinden om zonder papa en mama te gaan (of dat jullie het als ouders spannend vinden), maar bij vragen kijk vooral op de kamp website/blog die rondgestuurd is in de team apps, spreek de (hoofd)leiding aan of stuur een bericht naar de kampcommissie. Op de blog las ik dat naast de leiding en kookploeg er al 66 aanmeldingen zijn!

 

Verduurzaming

Als vereniging zijn wij uitgenodigd om op maandag 11 april een korte presentatie bij Shell te geven (samen met 2 andere verenigingen uit Albrandswaard) met betrekking tot het initiatief “Samen voor een duurzame wijk”. Waar het dan gaat om het ontwikkelen en nemen van duurzame maatregelen. Als bestuur zijn wij de mogelijkheid aan het onderzoeken om de oude lampen op de lichtmasten te vervangen door LED verlichting. Hopelijk weten we volgende week of ons project geselecteerd gaat worden.

 

Sport- en Cultuur café

Op donderdagavond 24 maart was er vanuit het Akkoord van Albrandswaard het eerste sport- en cultuurcafé van 2022. Hier werd vanuit het Akkoord van Albrandswaard o.a. een nieuw activiteitenplatform/ontdekpas gepresenteerd. Dit gaat om een activiteitenplatform/ontdekpas voor alle inwoners van Gemeente Albrandswaard. Hiermee krijgen alle georganiseerde activiteiten op het gebied van sport en bewegen, cultuur, natuur en educatie een centrale plek, maar is het ook mogelijk om proeftrainingen bij sportvereniging te boeken. De website moet nog online komen, maar ook als RWA zullen wij hier dan op te vinden zijn.

 

Namens het bestuur,

Peter